DISC-Training Effectieve (klant)communicatie

IMG_7931

"Behandel de ander zoals de ander behandeld wil worden"

Mensen willen maar 1 ding: gezien en gehoord worden op een manier die zij prettig vinden. Als jij hiertoe in staat bent, dan zullen je klanten, collega's en teamleden vaker JA zeggen tegen je product, dienst over bijvoorbeeld voorstel en advies.

Het probleem (of uitdaging) is echter dat niet iedereen  op dezelfde manier communiceert. En zeker niet altijd op een manier die JIJ prettig vindt.

Hoe zou het voor je zijn als je je eigen communicatie effectief kunt afstemmen op de van je collega of klant? Wat zou dit doen met jullie relatie? En wat zou dit betekenen voor het resultaat?

Wat jij wilt met je klant ofm collega is een relatie opbouwen, een duurzame relatie, toch? En daarvoor is het handig als je elkaar, beter, begrijpt.

Ja, ik ben geïnteresseerd in de DISC-Training Effectieve (klant)communicatie

Doel van deze training

De ervaring leert dat werken met het DISC-model zorgt voor veel herkenning en erkenning. Natuurlijk is het vervolgens aan jou of jullie als organisatie om met de stof te oefenen in de praktijk. Je leert immers ook pas echt autorijden nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Het vergt oefening, discipline en geduld. Maar als je dit er voor over hebt, dan zal dit voor 100% ten goede komen aan de duurzame relatie met jouw/jullie klanten!

IMG_6384
IMG_6383

Resultaat van deze DISC-training

Na deze dag hebben de teamleden elkaar beter en op een andere manier leren kennen.

  • deelnemers herkennen en erkennen de verschillende communicatiestijlen bij zichzelf én collega's/klanten
  • deelnemers weten hoe ze om moeten gaan met tegenovergestelde communicatiestijlen
  • deelnemers krijgen meer begrip voor manier van communicatie van hun collega's en klanten. Het vertrouwen in elkaar en de klanten wordt per direct vergroot. Hierdoor verbetert de samenwerking.

Ik wil graag meer informatie over DISC-Training Effectieve (klant)communicatie

Wat gaan we doen?

Blok 1: Hoe communiceer ik?

– Wat is mijn eigen communicatiestijl?
– Kennismaking met DISC
– Ontvangst persoonlijke communicatie-analyse

Blok 2: Hoe communiceer ik met een ander?

– Hoe werkt leiden en volgen?
– oefenen met verschillende communicatiestijlen

Blok 3: Terugkomdag(deel)

– Opfrissen DISC-model
- Oefenen met verschillende communicatiestijlen
- Resultaat versus proces

cropped-kyle-glenn-f8ssjFhD1k-unsplash-scaled-1.jpg

Testimonials

Foto Irene Huzen, directeur WieZorgt Meppel, teamdag

Irene Huzen
Algemeen directeur Wie Zorgt!

Edwin Beekman

Edwin Beekman
Directeur, Beter Thuis Wonen Thuiszorg

Interesse in DISC-Training Effectieve (klant)communicatie?

Vul hieronder je gegevens in. Wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Waarom kiezen voor Discundig

  • 100% focus op DISC
  • Trainers met minimaal 10 jaar DISC-ervaring
  • Kleine groepen dus persoonlijke aandacht
Vragen? Neem gerust contact met ons op.
Vragen? Neem gerust contact met ons op.
Hans Zomer

06 - 51 837 131

Andere trainingen
IMG_8686
DISC Certificering
IMG_8686
Effectief Leiderschap met de DISC-methodiek
Waarom richten op employee experience als bedrijf
DISC bij Werving & Selectie